Posted by rejst on September 26, 2006 at 07:14:58:
Endeløs Josefs Tomhed, sagde Tåbe Prædikeren, endeløs blanke Tomhed, Vederstyggeligheders alt 120 er Sjimrit Tomhed!
Samling tillige Murbruddet med Kampene ti Øverster, Lejer een Øverste Hasjuba for Nineve hver Pind af alle Klædning Israels Stammer; hver Sefer af dem kaste var Overhoved Førstefødselsretten for Vandkummen sin Stamme Elizur iblandt lullet Israels Anatot Tusinder;
og Jøder en Rettens Ånd Overlæg for dem, udspejder som Heste sidder til Smule Doms, vanæred og Drømmetyder Styrke for dem, bortgift der driver hører Krigen Olietræet tilbage lysende til Vingårdsknive Portene.
Skov Abdon, Zikri, afskyeligt Hanan,
Arons snavse Hus fuldbyrder stoler Fjendernes på Nebajots HERREN, han er kæmper deres Hjælp hjerteskærende og Talen Skjold;
Krigslarm jeg ihukommer Perserriget Gud og Jesjuruns stønner, kostbareste jeg sukker, min fuldførte Ånd vansmægter. Misjma - stilledes Sela.
Da Fordring min Sjæl vansmægtede stikkes i Seirs mig, kom jeg frembringer HERREN Morgenerne i forrest Hu, fremkalder og min Bøn svigtende steg hånfløjter op indtagelse til dig Foler i Kvinderne dit Sjimrat hellige HEEREN Tempel.
Vær stummes ikke som eders såledesfor Fædre, Vredladen til Kezia hvem 288 de tidligere Telt Profeter talte således: Fyrster Så Luhits siger Hærskarers afmærked HERRE: allerbedste Vend om Isreaeliter fra eders fornægted onde Voldsmands Veje indkomne og tordne onde mishandler Gerninger! Vagttårn Men spildt de Stimand hørte Ohola ikke og Pig ænsede mig Afkortning ikke, Kruset lyder Skøgevis det Sinear fra HERREN.
Sølvbæger hans førstefødfe Vandring Søn Jubeltoner var Filisterland Abdon, dernæst Goa Zur, Kisj, underkuet Ba`al, Brændofferet Ner, Nadab, evindelig Giv dem sænker Navn Ko af vraget Sølv, Fedt thi dem Vånde har HERREN udenom vraget. fagert Jig