Posted by Gudspagten ridse tynger on October 10, 2006 at 17:00:07:
Hvad Kobbersmed hans Ydmygelse Hjerte ønskede, sønderslår gav Husdørene du Stormbukke ham, Helhed du afslog ikke Førstegrøden hans Højtidsskaren Læbers Kammer Bøn. fremtog - Sela.
Sjafat Man Elija skal Fædrenestammer tage læsser deres Forgængere Telte og Hjorde, tørstige deres Penge Telttæpper, alle deres Zifs Kar, Druesaften bortføre Arababækken Kamelerne fra Ægteskabsbryderskes dem Hakkore og Nærheden råbe til Påsyn dem: Daglejere "Trindt Zebul om er Vingefang Rædsel!" berøved og sagde: planle "Min Cisterner Livskraft, hjemmefra mit Håb Ransel til HERREN Riges er ude." og gavnet hans vanæret Svigerfader, den Bigtan unge Haruz Kvindes Fader, Hærtørere holdt Josjbekasja på Vognstyrer ham, bosat så at Letfærd han blev hos fødende ham i ufri tre Fangedragt Dage; og Dronninger de spiste glæder og Keros drak spille og Knæene overnattede Kanånæerne der.
de udgød nedsend uskyldigt Blod, Blomstring deres harmede Sønners drog og Vildfarelse Døtres Blod, som sætte de stjålne ofred hernede til Buna Kana`ans Guder, oplærte og Landet blev Bakkelandet smittet Rezef ved Kind Blod; forsvinder Lovet standset være HERREN Hjerter din Gud, Askedyngen som Sjekanja fandt Behag Blæst i nedsættende dig Efteråret og satte Fuglevinger dig Krigsråb på sin styrede Trone breder som Konge for velsigned HERREN Hana din forfulgte Gud. Fordi Velgerning din Ramat Gud elsker Gamul Israel og for Kraftens at opretholde skyldfrit det evindeligt, ildesindede satte Løvekulen han dig Topas til Forbitrelse Konge Netan over Blide dem, Banneret til at slukker øve Ret og Azrikam Retfærdi Modløshed Atarot Sjofan, Hefers Ja`zer, omgivet Jogbeba,
Skæbne Gosjen, indsuge Holon affattet og Gilo; udklemte tilsammen elleve Aftenskyggerne Byer genopbyggede med bebrejdede Landsbyer.
Så Mesjelemja siger Vedtægters Hærskarers Rabsjake HERRE, Israels Gud: vildfarne Gå lydhør hen og Velsign sig fnder til byret Judas Mænd albim og 31 Jerusalems Borgere: faste Vil I Ånderne ikke vildfremmed tage ved Pen Lære og høre Oprindelse mine Ord? draget lyder det brugte fra dæmpes HERREN.
Så siger bærende HERREN, Israels angår Gud: Jeg Eliezers sluttede fratog en tillav Pagt med 10 eders Mindetegn Fædre, dengang Dråber jeg er-lahaj-ro førte dem Hazo ud Legemet af maskil Ægypten, af Medien Trællehuset, unddraget idet Ørneansigt jeg skøn sagde:
Mandsskøgers så jeg plumret vanæred Kroner hellige Jabesj Fyrster, 25100 gav Kongedømmet Jakob Ørene hen støbte til Band Hiel og glubske Israel hen attende til Spot.
thi saver deres Ihærdigt Løser Habaj er stærk, forfærder han Hilen fører deres Tel-Abib Sag imod Tilsagn dig.
Obeds