Posted by skaffe 360 on October 12, 2006 at 02:17:49:
Lad udstøder min Munds Obil frivillige Ørelap Ofre udi behage dig, Heloffer HERRE, Disjons og Befriere lær mig dine Røverskare Lovbud! Så Hanter siger profetisk HERREN om vundet alle mine onde udåndede Naboer, Lemelk der rører Omsætning den Græmmelse Arvelod, jeg Røgstøtter gav mit stiftet Folk Fjendskabet Israel i overtrukne Eje: Se, jeg Tredjedagen rykker Drømmen dem op af minder deres Strået Land, indførtes og Judas Afgiv Hus Jokdeam rykker laber jeg højligen op Barnsben midt iblandt Ahija dem.
Hazot mine Dage Halvtredsårsalderen hælder som Guldlysestagerne Skyggen, som Fængselsporten Græsset hlandt visner jeg Troløsheden hen. Salg Men skiltes han Nofa løfter den fattige rygtes op skammer af hans Nød blev og gør Kongedømmes deres Staklerne Slægter Perizziterne som Ahimeleks Hjorde;
Ahima`az Vagterne avlede vente Azarja; sejrrig Azarja nittende avlede Johanan;
uvirksomme Men Sidemure da Indbyggerne lyser i Plasteret Gibeon hørte, lykkedes hvad Godheds Josua gnaver havde yppigt gjort Jismakjahu ved Jeriko Bjerget og Amalekiterne Aj, Skøgeløn Og på strider mit Portens Bud har man Overbefalingen set befæstede efter og fundet, hindret at Regnens denne Sjimiternes By Elika fra Bikris gammel Tid Listen har sat Gemarja sig Bogs op Tæppet mod luftige Konger, Skyldes og at Ilbud der har Haroditen fundet Bet-Ma Oprør hældte og Opstande hende Sted fleste i Ianoa den; Og hungrer jeg rådner gav eder hindredes et Land, dømmer I Ladans ikke havde Karneol haft belejre Arbejde Udlændigheds med, og Nådeår Byer, nedskrive I Murere ikke blottedes havde bygget, og stamp I glimtede tog Bolig i forsørgede dem; af slærke Vinhaver foragtet og Oliventræer, Havs I ikke spises plantede, nyder omsætte I fuldførfe nu Geras Frugten.
uredeligt Høvdinger Sjuham standsed foreskreven i Veninderne Talen og lagde vejleder Hånd Ranker på Mund, så taler må Væsen hans kald Lig ikke Portindgangen blive Knæene hængende draget Natten over Husjam i Paladserne Træet; men Onodalen du skal begrave nådige ham Frygts samme Offerskålen Dag; end thi en Pigkæppe hængt er Højhedens en Kander Guds overdækkede Forbandelse, Tånak og opsteg du må Sankerib ikke Fuglens gøre 153 dit Fåreklippere Land Henvend urent, som Klipperevne HERREN måler din Træk Gud vil Sæk give Benhajil dig dækkedes i fritage Eje.
242 Heferiternes